Tuesday, April 5, 2011

Selamat Pagi....

Assalamualaikum semua...
semoga sihat selalu dan dilimpahi rahmat Allah yg tidak ternilai..amin. Alhamdulillah sepanjang 5hari Dayah demam akhirnya semalam badan dayah beransur pulih... bermula hri selasa 29/3/2011 dayah mula batuk n sesak nafas... lepastu bermulalah kisah demam... lemah badan Dayah.. MasyaAllah, Allah sje yg tahu... tp xape.. mungkin ada hikmah sebalik demam ni.. insyaAllah..


ketenangan air laut yg setia ditemani ombak.... pasir pantai mengikut rentak deruan ombak kecil... angin bayu meniup halus.. pokok2 mengikut irama angin mendayu.... indah ciptaan Allah Yang Maha Pencipta langit dan bumi.. mungkin ketenangan seperti itu yg sedang aku rasai saat ini... Ya Allah... terima kasih kerana memberi sedikit kebahagiaan kepadaku. walaupun kebahagiaan ini hanya sementara tp ia amat bermakna Ya Allah.. Ya Allah mungkinkah kebahagiaan ini akan berkekalan hingga ke akhir nafasku? atau akan terputus sebelum ia dapat hamba kecapi ya Allah...? sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui.. berilah ketenangan kepada hati ini sentiasa Ya Allah.. dan berikanlah penentu hidupku yg terbaik untukku dlm jalan hidup yg Engkau redhai... keredhaan ibu ayah... tetapkanlah jalan terbaik untukku. permudahkanlah urusanku. burung-burung yg terbang berkicauan seolah memanggil diri ini untuk terbang bersama mereka namun apalah daya ini.. hamba manusia biasa bkn burung-burung indah yg beterbangan di langit-Mu... syukur alhamdulillah. 
ya Allah... keindahan hidup ini tidak ternilai maknanya ya Allah... terlalu banyak keindahan yg Engkau kurniakan sama ada yang hamba terlihat mahupun tidak terlihat hanya mengalami.. ya Allah cekalkanlah hati ini untuk meneruskan liku-liku kehidupan yg hamba hadapi dan akan hamba hadapi... sesungguhnya Sakinah yg Engkau berikan amat hamba perlukan... ya Allah... sebak sungguh hati hamba saat ini ya Allah... genggaman tanganku ini menjadi saksi kesedihan ini... namun biarlah kesedihan ini berlalu dan berlalu... biarkan kesedihan ini ditemani kekuatan drpd-Mu ya Allah... serahkanlah hati ini untuk-Mu ya Allah... bersihkanlah hati ini... ya Allah... terima kasih ya Allah... hamba mohon undur diri buat seketika... amin.



No comments:

Post a Comment